2013. július 30., kedd

kullancs



Egy tűzoltó

Még egy kicsit az árvízről. A gátak védelmében sok helyről érkeztek segítők. Köztük tűzoltók, a katasztrófavédelem színeiben, akiknek egy részét a pilismaróti plébánián szállásolták el. Az első este az egyikük kérte, hogy a helyi orvosi ügyelet telefonszámát adjam meg, mert baj van. Rögtön elő is vettem a telefonomat, de sajnos az orvos telefonszáma nem volt benne. Így felhívtam az egyik ismerősömet, akiről sejtettem, hogy tudja az orvos számát. Közben azért érdekelt a dolog, hogy mi is történhetett, mennyire sürgős a dolog. Az egyik tűzoltó végül elárulta a titkot. Egy kullancs. Igen, egy nagyon veszélyes kis ragadozó, amely a lyme-kor, és az agyvelő gyulladást is terjesztheti. Miközben tovább keresgéltem a telefonszámot, felajánlottam, hogy kocsival elviszem az orvoshoz. De azért megkérdeztem, hogy kiszedhetem-e. Rám nézett, kicsit gondolkodott, de úgy döntött, hogy egy próbát azért megér.
Miután megfogtam az állatot, egy mozdulattal sikerült kiszednem úgy, hogy még a feje is a helyén maradt. (a legutóbbi nyári táborban úgy 20 kullancsot szedtem ki, amelyek közül csak egynek maradt bent a feje, pont annak, amelynek én voltam a gazda állata.)
A kullancsot nagyon óvatosan egy papírlapra helyeztem miután két körmöm között szétnyomtam, és azt a jellegzetes hangot adta, amelyen a palócok nevezik (pik-lancs). majd a papír lapon egy kis celluxszal rögzítettem. A papír sarkára felírtam a dátumot, és visszaadtam az állatot a gazdájának. Mondtam neki, hogyha piros folt jelenne meg, akkor mutassa meg az állatot az orvosnak. Nagyon hálás volt. Elmondta, hogy a többiek a fárasztó nap után egy kis sört ittak, azért nem bízott bennük.
Egy egészen kis állat, de mennyi bajt is tud okozni. Lehet, hogy egy tűzoltó életét mentettem meg?
 Antal atya

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése